Empleo the story….

 

 

 

Efter många år i branschen och på den lokala marknaden i Kronobergs län, kom tillfället, som skulle göra att Empleo bemanning och rekrytering blev ett helt nytt varumärke med etablering i Växjö. Året var 2015 och kollegorna i branschen var många, men med vår gedigna kompetens och drivkraft anade vi att marknaden även skulle kunna ha en plats för oss. 

 

Fyra delägare, alla med olika bakgrund och erfarenhet, gav oss en bra möjlighet till att börja bygga Empleo som varumärke, ett namn som för övrigt betyder anställning/arbete på spanska. Tillsammans med vår webb- och kommunikationsbyrå, kom den varma och härliga hallonröda färger fram och vår dörr som förklarade att ”vår dörr står alltid på glänt och alla är välkomna till oss”. I centrala Växjö började vår spännande resa med många mänskliga möten som genererade fler och fler kunder, nyanställningar och utvecklande samarbeten på olika plan. Empleo kom även att bli en stor arbetsgivare utifrån mångfald och integration.   

2017 Ljungby startade vi upp vårt andra kontor, ett kontor som kändes helt naturligt efter en längre tids kundbearbetning och ett stort kontaktnät, via att några av oss internt anställda är födda och uppväxta i Ljungby.

2018 Vetlanda, kom till då vi fick förtroendet att bli en av två leverantörer till en stor tillverkande industri i Vetlanda. Vi fick dessutom möjlighet att hyra en jättefin och charmig lokal rakt över vår kund, vilket banat vägen för ett mycket trevligt och utvecklande samarbete. Under detta år kom även vår femtedelägare in, en ägare som också kom att bli aktiv för vårt Ljungbykontor.

2019 öppnade vi dörrarna i Värnamo, ett kontor som på riktigt kunde knyta ihop regionen Kronobergs och Jönköpings län, vår hemmaplan där vi vuxit upp, arbetat, skapat långsiktiga relationer och som vi nu får fåt möjlighet att vara med och bidra till den lokala kompetens- och företagsutvecklingen i hela GGVV-regionen. 
  

Med stolthet kan vi prata om oss som den proaktiva jobbagenten. Vi brinner för att vara snabba och tillgängliga, att den som har ett jobb kan få den hjälp som krävs för att kunna hitta sitt nästa jobb. Att den som är aktivt jobbsökande, får känslan och förtroendet att vi gör allt vi kan för att hitta rätt jobb så snart som möjligt. Vi ser möjligheter och arbetar lösningsorienterat, arbetssätt som vi under alla år sett som ett framgångsrecept.

 

Fyra år har gått och fyra kontor har öppnats och etablerats, vårt verksamhetsmål om att starta ett kontor per år, lever fortsatt vidare. Att starta upp nya verksamheter har för oss varit både inspirerande, roligt och utvecklande, det kräver mycket tid och engagemang och för oss är det viktigt att vi har en hög närvaro och tillgänglighet, ett kontor där flitens lampa lyser hela veckan och där vår dörr är öppen för våra kunder, konsulter och kandidater.
  

Under åren som gått har fler kunder hjälpt oss att utveckla vår verksamhet, något som vi är väldigt tacksamma och glada över och som med stolthet för att vi mer än gärna investerar i fler kontor och fler anställda. Med vår sunda tillväxttakt och vårt långsiktigt goda arbete, är Empleo numera ett av de största bemannings- och rekryteringsföretagen i vår region, det känns verkligen fantastiskt och motiverande. 

2020 är året då vi tar ytterligare ett steg mot fortsatt tillväxt och framgång, att vi med våra moderna och effektiva arbetsverktyg samt vårt öppna och genuina personliga bemötande, växer vidare. På alla plan skall vi fortsätta att värna om den lokala känslan, att vi bygger vidare på det mänskliga mötet med alla vi möter och att vi samverkar lokalt för att optimera kompetensförsörjningen. Tillsammans skapar vi det hållbara och långsiktiga, vi vågar utmana och tänka utanför boxen, med rätt inställning och samverkan kommer vi att lyckas. Empleodörren välkomnar nu ett nytt år, decennium och framförallt ett nytt Empleoår. 

 

Engagerade 

 

Mångfald 

 

Proaktiva 

 

Lösningsorienterade

 

Energiska 

 

Omtänksamma

Rebecca Moberg

VD och ägare
Driven och passionerad ledare med 10 års arbetslivserfarenhet inom försäljning och affärsutveckling, främst inom bemanning och rekrytering. Med en gedigen branschkunskap har jag en mycket god förståelse för såväl kollektiv- som tjänstemannasidan vad det gäller personalutveckling och kompetensförsörjning.

Med ett genuint intresse och hög professionalitet sätter jag våra kunder och konsulter i främsta rummet. Ärlighet och öppenhet i kombination med stort engagemang och gott affärssinne föder framgång!

Christopher Moberg

Försäljnings- och marknadschef och ägare
Inspirerande och driven ledare med 20 års erfarenhet inom ledarskap, försäljning, marknad och kommunikation.
Erfarenheten finns inom flertalet branscher såsom industri, events, logistik och inom offentlig verksamhet. Jag har alltid haft ett genuint intresse för att utveckla bolag och människor och ser nu en stor möjlighet att förse vårt fantastiska näringsliv med rätt kompetens. Jag ser fram emot att leverera med hög kvalitet och vår kund i fokus.

Marcus Royson

Kontorschef och ägare
Med mångårig arbetslivserfarenhet inom flertalet branscher såsom industri, IT och sjukvård har jag en kunskapsbredd över flera olika områden. Jag har under åren skapat mig ett stort och utbrett nätverk över hela landet som kommer dig som kund till nytta. De senaste 10 åren har jag jobbat som högre chef inom ett tillväxtbolag. Jag brinner för företagande och imponeras dagligen av vilka otroliga entreprenörer vi har som kunder.Att få vara delaktig i att hjälpa dem med rekrytering och bemanning och på så sätt öka deras tillväxt och verksamhet är en enorm drivkraft för mig.

Våra kompetensområden

BYGG & ANLÄGGNING

BYGG & ANLÄGGNING

VÅRD &<br>OMSORG

VÅRD &
OMSORG

LAGER & INDUSTRI

LAGER & INDUSTRI

EKONOMI & ADMINISTRATION

EKONOMI & ADMINISTRATION

IT &<br>TEKNIK

IT &
TEKNIK

FÖRSÄLJNING & MARKNAD

FÖRSÄLJNING & MARKNAD